Meniu: File -> New…
Panou de activitate (Task Pane): New Document
Buton: New (bara de butoane Standard) – pentru documente necompletate (New Blank Document)
Shortcut: Ctrl+N – pentru documente necompletate (New Blank Document)
La lansarea în execuţie, Microsoft Word deschide automat un document nou, gol, ce va purta numele implicit Document1 (temporar, până la prima salvare când i se poate schimba acest nume). Crearea succesivă a noi documente în aceeaşi sesiune de lucru (fără a închide aplicaţia Word) generează nume ale documentelor de forma Document2, Document3 etc.
Un nou document poate fi creat:
- necompletat (“Blank Document“) – este un document gol, bazat pe un şablon global, implicit;
- necompletat, tip XML (“eXtended Markup Language“) sau pagină Web (“Web Page“) – se deschide o pagină goală, ce poate fi salvată în format .xml, .mht, .htm sau .html;
- necompletat, tip mesaj de poştă electronică – va fi lansată aplicaţia Microsoft Outlook, clientul e-mail integrat în pachetul Microsoft Office pentru trimiterea unui mesaj electronic;
- dintr-un document existent (“From existing document“) – comanda este echivalentă cu inserarea într-un document nou, necompletat, a unui fişier existent. Este o cale de a proteja datele din fişierul original, pentru că Word dă un nume nou documentului astfel deschis;
- pe baza unor şabloane specifice (“Templates”) – este creat un document dintr-un şablon ales (altul decât cel implicit, Normal.dot). Extensia tipică pentru un fişier şablon este .dot (Document Template). Şabloanele sunt utilizate pentru crearea rapidă a unor documente tip (scrisori, fax-uri, CV-uri, broşuri, prezentări, calendare, note de comandă, facturi, pagini Web) care păstrează acelaşi aspect general şi trebuie completate doar informaţiile ce se modifică. Utilizatorul îşi poate crea propriile şabloane sau le poate folosi pe cele incluse, situate pe discul local, în locaţiile partajate (share) din reţeaua locală (LAN) sau online (pe site-ul Office Online).