Cel.ro

Rezultate cautare Categorie: Lucrarea 1

Word 2003 Lucrarea 1

de
Publicat la: 26 March 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Obiective:

1. Prezentarea principalelor operaţii în gestiunea documentelor Office Word 2003:

2. Moduri de vizualizare a unui document în Office Word 2003

TEME

1.1. Introduceţi textul de mai jos (preluat de pe site-ul wikipedia.org) într-un document Word nou, gol.

Wikipedia este o enciclopedie liberă, dezvoltată în mod colaborativ de către voluntari. Oricine poate edita orice pagină din Wikipedia, astfel încât greşelile sau inadvertenţele pe care le observaţi în articolele despre subiecte care vă sunt familiare vor continua să existe atâta vreme, până când un contribuitor (sau chiar dvs.) decide să le corecteze. De asemenea, este foarte important faptul că Wikipedia este o enciclopedie liberă: licenţa sub care apar toate materialele din Wikipedia garantează faptul că orice contribuţie la Wikipedia este făcută în interes public, fără nici o posibilitate ca vreo persoană fizică sau juridică să-şi însuşească aceste materiale.

1.2. Creaţi în My Documents un folder cu numele grupei. Salvaţi documentul în acest folder, succesiv în formatele:

- .doc (Word Document), cu numele Tema12;
- .rtf (Rich Text Format – Format Text Îmbogăţit) cu numele Tema12. Având acelaşi nume, fişierele vor fi suprascrise?
- .txt (Plain Text – Text simplu) cu numele Tema12. Observaţii la conversia în format Text simplu.

Salvaţi apoi documentul în format Text simplu, dar cu codările:
- Central European (Windows) – numele Tema12_CE
- Unicode (UTF-8) – numele Tema12_UTF8

Observaţi că modul de vizualizare a documentului nu se schimbă. Diferenţele între cele 3 tipuri de fişiere vor fi remarcate la punctele 1.4. şi 1.6.

1.3. Salvaţi documentul ca pagină Web (.htm) cu numele Tema12. Observaţi comutarea modului de vizualizare.

1.4. Închideţi aplicaţia Word (implicit toate fişierele create la punctele 1.2-1.3). Folosiţi Notepad pentru a deschide fişierele de tip .txt, .rtf, .htm şi .doc. Observaţi conţinutul lor.

1.5. Creaţi un nou document Word pe baza şablonului Tema15.dot. Salvaţi succesiv documentul curent cu numele Tema15.doc, apoi tema15.doc (scris cu litere mici). Observaţi proprietatea case-insensitive a sistemului de operare (cele două fişiere au nume identice pentru Windows).

1.6. Folosind programul Microsoft Word, deschideţi fişierele salvate la punctul 1.2 şi transferaţi-le conţinutul în zonele corespunzătoare din Tema15.doc. Ce diferenţe apar?

ÎNTREBĂRI

- Ce mod de vizualizare este indicat pentru documentul în format .txt? Dar pentru .rtf?

- Care sunt programele incluse în sistemul de operare Windows folosite implicit pentru vizualizarea celor 4 tipuri de fişiere (.doc, .rtf, .txt, .htm)?
- Un fişier .doc poate fi deschis cu Notepad?
- Care dintre fişierele de tip .doc, .rtf şi .txt care conţin textul de la punctul 1.1 ocupă cel mai mult spaţiu pe disc? Motivare.
- Cum se pot salva diacriticele într-un fişier text?

Crearea unui document nou în Office Word 2003

de
Publicat la: 26 March 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    File -> New…
Panou de activitate (Task Pane): New Document
Buton: New (bara de butoane Standard) – pentru documente necompletate (New Blank Document)
Shortcut: Ctrl+N – pentru documente necompletate (New Blank Document)

La lansarea în execuţie, Microsoft Word deschide automat un document nou, gol, ce va purta numele implicit Document1 (temporar, până la prima salvare când i se poate schimba acest nume). Crearea succesivă a noi documente în aceeaşi sesiune de lucru (fără a închide aplicaţia Word) generează nume ale documentelor de forma Document2, Document3 etc.

Un nou document poate fi creat:

- necompletat (“Blank Document“) – este un document gol, bazat pe un şablon global, implicit;
- necompletat, tip XML (“eXtended Markup Language“) sau pagină Web (“Web Page“) – se deschide o pagină goală, ce poate fi salvată în format .xml, .mht, .htm sau .html;
- necompletat, tip mesaj de poştă electronică – va fi lansată aplicaţia Microsoft Outlook, clientul e-mail integrat în pachetul Microsoft Office pentru trimiterea unui mesaj electronic;
- dintr-un document existent (“From existing document“) – comanda este echivalentă cu inserarea într-un document nou, necompletat, a unui fişier existent. Este o cale de a proteja datele din fişierul original, pentru că Word dă un nume nou documentului astfel deschis;
- pe baza unor şabloane specifice (“Templates”) – este creat un document dintr-un şablon ales (altul decât cel implicit, Normal.dot). Extensia tipică pentru un fişier şablon este .dot (Document Template). Şabloanele sunt utilizate pentru crearea rapidă a unor documente tip (scrisori, fax-uri, CV-uri, broşuri, prezentări, calendare, note de comandă, facturi, pagini Web) care păstrează acelaşi aspect general şi trebuie completate doar informaţiile ce se modifică. Utilizatorul îşi poate crea propriile şabloane sau le poate folosi pe cele incluse, situate pe discul local, în locaţiile partajate (share) din reţeaua locală (LAN) sau online (pe site-ul Office Online).

Deschiderea unui document în Office Word 2003

de
Publicat la: 26 March 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File -> Open…
Buton: Open (bara de butoane Standard)
Shortcut: Ctrl+O

Se pot deschide fişiere create anterior şi salvate pe diverse medii de stocare (hard-disk, CD/DVD, floppy disk), locaţii partajate din reţea sau locaţii FTP (File Transfer Protoocol).

Lista documentelor poate fi filtrată, astfel încât să fie afişate:

- doar fişierele de un anumit tip (ales în caseta Files of type) şi/sau
- doar anumite documente, al căror nume corespunde conţinutului casetei File name. Se pot utiliza simbolurile * (orice caractere, oricâte) sau ? (orice caracter, unul singur):

File name Fişiere afişate (filtrate)
do* -> toate documentele al căror nume începe cu literele “do” şi are orice lungime
d?c -> toate documentele al căror nume începe cu litera d, are o lungime de 3 caractere şi se termină cu litera c

Pentru a deschide simultan mai multe documente din acelaşi folder (selecţie multiplă de fişiere), în fereastra de dialog Open se folosesc tastele Ctrl (pentru fişiere unul câte unul) sau Shift (toate fişierele de la poziţia curentă a selectorului până la indicatorul mouse-ului) în combinaţie cu click stânga al mouse-ului.

Un document mai poate fi deschis (dacă se apasă săgeata derulantă din dreapta butonului Open):

- doar în citire (Open Read-Only), la salvare urmând să primească un alt nume;
- ca o copie a originalului (Open as Copy), primind automat numele Copy of nume_fisier_original.doc;
- într-un browser, dacă este de tip pagină Web (Open in Browser);
- pentru reparare (Open and Repair).

Butonul Tools permite accesul la comenzi rapide, utile în lucrul cu fişiere: căutare, ştergere, redenumire, tipărire, adăugare la favorite, maparea unei partiţii de reţea sau afişarea proprietăţilor fişierului selectat.

Tipuri de documente

Fişierele ce pot fi implicit deschise sunt:

- .doc (Word Documents) – documente Word create în orice versiune Office (Word 6.0 / 95, Word 97-2003), păstrându-se compatibilitatea cu versiunile anterioare;
- .dot (Document Templates) – şabloane;
- .docx – face parte din noul format Office Open XML, un standard ce îmbină facilităţile limbajului XML cu arhivarea în format ZIP (format implicit începând cu versiunea Office 2007).

Folosind diverse filtre şi module (plug-ins) instalate odată cu pachetul Office sau ulterior, Word poate deschide (importa) şi alte tipuri de fişiere:

- .rtf (Rich Text Format) – text îmbogăţit, un tip de fişier ce păstrează informaţii despre formatarea textului – font, dimensiune, stil, culoare, aliniere;
- .txt (extensie tipică pentru fişiere text) – conţin doar text ASCII în clar (Plain Text), fără formatări ale textului sau alte elemente (tabele, coloane, obiecte etc.). Un astfel de fişier text poate fi deschis şi modificat cu orice editor de texte, sub orice sistem de operare (DOS, Windows, Linux/Unix, Mac OS X);
- .htm, .html (pagini Web);
- .xml (eXtended Markup Language);
- fişiere create cu alte procesoare de texte – .wps (Microsoft Works), .wpd (Word Perfect):
- .odt (OpenDocument Text) – face parte din formatul OpenDocument, un format gratuit şi deschis, folosit de programe precum OpenOffice.org, Sun StarOffice, IBM Lotus Notes sau KOffice (Linux), format începând cu versiunea Office 2007.

Salvarea unui document în Office Word 2003

de
Publicat la: 26 March 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File->Save
Buton: Save (bara de butoane Standard)
Shortcut: Ctrl+S

Dacă documentul curent a fost deschis cu comanda Open (era salvat anterior pe disc), operaţia de salvare va suprascrie vechea versiune a documentului cu cea curentă, păstrându-se formatul documentului (tipul său). Dacă documentul este nou creat, el va putea fi salvat fie cu numele generate automat (Doc1, Doc2, …) în formatul ales la creare, fie i se pot schimba numele şi tipul.

Deşi Windows acceptă litere mari sau mici, numele fişierelor nu sunt case-sensitive (fişierul Doc1.doc va suprascrie fişierul doC1.DOC existent în acelaşi folder). Nici hyperlink-urile din paginile Web nu ţin cont de literele mari sau mici din numele destinaţiilor (alte fişiere), însă acest lucru nu mai este valabil în Linux. De aceea, trebuie acordată o deosebită atenţie numelor fişierelor (preferabil litere mici, fără diacritice sau alte simboluri speciale), care de obicei sunt stocate pe servere Web ce rulează sub sistemul de operare Linux.

Salvare cu schimbarea numelui sau a formatului (Save as)

Meniu: File->Save As…

Pentru un document salvat anterior şi deschis cu comanda Open, comanda Save As se poate folosi pentru schimbarea numelui sau formatului. Pentru un document nou creat, comanda Save as funcţionează la fel cu comanda Save, permiţând schimbarea atât a numelui implicit, cât şi a tipului documentului. Comanda Save as permite schimbarea amplasării documentului (alt folder/partiţie de pe discul local sau din reţeaua locală, Amplasări FTP).

Word poate salva documentul şi în alte formate decât cel implicit, în funcţie de filtrele şi modulele (plug-ins) instalate pentru diverse conversii între formate. Salvarea documentului curent se poate face:

- .doc (formatul implicit ales) sau .docx (pentru Office 2007 şi ulterior);
- .dot (Template – şablon) sau .dotx;
- în alte formate, fiind necesară o conversie:

  • .rtf (Rich Text Format)
  • .txt (text ASCII, fără formatare), cu codare implicită sau specificată
  • .wps (Microsoft Works)
  • .xml (eXtended Markup Language)
  • .pdf (Portable Document Format) – Office 2007
  • .odt (OpenDocument Text) – Office 2007

O problemă importantă o reprezintă salvarea compatibilă cu versiunile anterioare ale Word (Word 6.0 / 95 sau Word 97-2003). În acest caz elementele specifice pachetului Office 2003 sunt înlocuite cu o formatare acceptată de versiunile mai vechi, astfel încât documentul să poată fi deschis cu acele versiuni ale programului; astfel, anumite caracteristici vor fi modificate (simplificate), iar cele neacceptate de versiunile mai vechi vor fi eliminate.

Salvarea ca pagină Web

Meniu: File->Save As Web Page…

Word poate fi folosit ca editor vizual pentru pagini Web, deoarece permite salvarea documentului în acest format (.htm sau .html) folosind comanda Save as Web Page. Dacă documentul a fost creat de la început ca pagină Web, salvarea lui se va face implicit în acest format, dar se poate folosi comanda Save as pentru salvarea documentului şi în alt format decât .html.

Formatele specifice în care se poate salva un document ca pagină Web sunt:

- .htm, .html (Web Page)

Fişierul salvat în acest format va conţine absolut toate marcajele necesare pentru vizualizarea documentului într-un browser exact aşa cum apare şi în fereastra Word, cu păstrarea intactă a tuturor funcţionalităţilor elementelor.

- .htm, .html filtrat (Web Page, Filtered)

Salvarea unui document în format pagină Web (.htm, .html) presupune că Word adaugă implicit unele marcaje suplimentare, specifice Microsoft Office, ce asigură că aspectul paginii în browser va fi acelaşi cu macheta documentului Word şi funcţionalitatea elementelor din pagină se va păstra în întregime. Formatul HTML filtrat oferă avantajul unei dimensiuni mai mici a fişierelor obţinute prin eliminarea marcajelor suplimentare, fiind agreat şi de autorii experimentaţi ai paginilor Web pentru care marcajele ce apar în fişier sunt importante; dezavantajul constă în pierderea unor caracteristici sau opţiuni pentru anumite elemente, atunci când o pagină creată cu Word şi salvată ca HTML filtrat este redeschisă în Word.

- .mht, .mhtml (Single File Web Page)

MIME HTML este un standard de includere a tuturor surselor externe (text, imagini, sunete etc.) legate de o pagină Web, într-o singură arhivă. Această încapsulare a resurselor permite publicarea întregului site într-un fişier .mht unic sau trimiterea lui prin poşta electronică (e-mail) ca fişier ataşat (attachment). Formatul a fost introdus în 1999, odată cu Internet Explorer 5.

Moduri de vizualizare a unui document în Office Word 2003

de
Publicat la: 26 March 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Comentarii: Fara comentarii

Aspect normal (Normal)

Meniu: View->Normal
Buton: Normal View (stânga jos, deasupra barei de stare Status Bar)

Este modul de vizualizare optimizat pentru tastarea, editarea şi formatarea rapidă a textului. Documentul este afişat într-un mod simplificat, fără informaţii ce ţin de macheta paginii (antet/subsol, note de subsol, sfârşituri de pagină, fundaluri, coloane), imagini (ce nu au modul de încadrare Inline – “În linie cu textul”) sau obiecte grafice.

Aspect pagină Web (Web Layout)

Meniu: View->Web Layout
Buton: Web Layout View (stânga jos, deasupra barei de stare Status Bar)

Este modul dedicat lucrului cu pagini Web sau cu documente vizualizate pe ecran. El prezintă documentul aşa cum va apărea într-un browser Web, fiind vizibile proprietăţile unei pagini Web (fără sfârşituri de pagină; se văd culorile de fundal, frame-uri, stiluri; tabelele şi textele sunt încadrate în întreaga pagină, iar reprezentările grafice sunt poziţionate aşa cum apar în browserul Web). Aspectul paginii se adaptează ecranului şi nu corespunde cu pagina tipărită.

Aspect pagină imprimată (Print Layout)

Meniu: View->Print Layout
Buton: Print Layout View (stânga jos, deasupra barei de stare Status Bar)

Acest mod de vizualizare prezintă documentul aşa cum va fi el tipărit, fiind util în operaţii asupra machetei (antete şi subsoluri, aşezarea obiectelor în pagină). Toate elementele documentului (text, coloane, tabele, imagini, orice alte obiecte) sunt afişate în poziţiile în care vor apărea şi pe pagina tipărită. Din acest motiv, modul de afişare Print Layout necesită mai multă memorie şi navigarea prin document poate fi încetinită dacă există o machetare complexă.

Aspect citire (Reading Layout)

Meniu: View->Reading Layout
Buton: Reading Layout (stânga jos, deasupra barei de stare Status Bar)
Shortcut: Alt+R

Scopul acestui mod de vizualizare este deschiderea documentului pentru citire optimă pe ecran. Vizibilitatea este mărită prin ascunderea barelor de butoane inutile în acest mod de vizualizare, iar textul este afişat optim pentru citire prin tehnologia Microsoft ClearType.

Aspect schiţă (Outline)

Meniu: View->Outline
Buton: Outline View (stânga jos, deasupra barei de stare Status Bar)

Acest mod de vizualizare permite o mai bună examinare şi gestionare a structurii documentului organizat pe capitole şi subcapitole. Organizarea şi dezvoltarea conturului (“outline“) documentului sunt facilitate de acest mod de vizualizare, mutarea, copierea şi aranjarea textului fiind făcute prin glisarea titlurilor.

Examinare înaintea imprimării (Print Preview)

Meniu: File->Print Preview
Buton:  Print Preview (bara de butoane Standard)

Modul de vizualizare Print Preview este utilizat de obicei înaintea imprimării, dacă dorim să vedem documentul la scară redusă, organizat pe multiple pagini.

Examinare ca pagină Web (Web Page Preview)

Meniu: File->Web Page Preview

Alegând acest mod de vizualizare, Word salvează o copie a documentului curent în format pagină Web şi îl deschide în browser-ul implicit setat. Astfel, documentul poate fi văzut pentru modificări finale înainte de a fi publicat pe Internet.

Scara de vizualizare a unui document (Zoom)

Meniu: View->Zoom…
Combinaţie de taste: Ctrl+mouse scroll

Comanda Zoom stabileşte gradul de mărire în vizualizarea unui document (pentru a se vedea mai bine detaliile, scara se poate mări, iar pentru a vedea mai multe pagini pe ecran, scara se poate micşora). Se pot alege fie diverse trepte de nivel predefinite (200%, 100%, 75%, lăţimea paginii, lăţimea textului, întreaga pagină, multiple pagini), fie un procent la alegere.

Ecran complet (Full Screen)

Meniu: View->Full Screen

Sunt ascunse toate elementele suplimentare (bare de butoane, meniuri, bare de navigare) în scopul de a se vedea cât mai mult din document, pe tot ecranul.

Organizarea ferestrelor

Meniu: Window

Comenzile din acest capitol permit optimizarea spaţiului de lucru, prin vizualizarea documentului pe ecran conform necesităţilor utilizatorului.

Facilităţi:

- comutarea între ferestrele documentelor deschise se face cu combinaţia de taste Ctrl+F6;
- dimensiunile ferestrelor se pot controla din butoanele Minimize, Maximize, Restore sau trăgând de marginile ferestrei documentului activ;
- deschiderea aceluiaşi document într-o fereastră nouă (New Window) – pentru a vedea simultan acelaşi document în două ferestre ce pot fi aranjate oricum pe ecran;
- aranjarea tuturor ferestrelor (Arrange All) – aranjează toate documentele deschise în ferestre separate, aşezate optim pe ecran, astfel încât să acopere întreaga sa suprafaţă şi fără a se suprapune;
- Compare Side by Side with… – comandă pentru a naviga sincron în două ferestre (utilă pentru a vedea de exemplu deosebirile dintre două versiuni ale aceluiaşi document);
- scindarea ferestrei în 2 ferestre orizontale (Split) – operaţie utilă pentru a vizualiza simultan două zone diferite din acelaşi document.

Căutarea unui document (File Search) în Office Word 2003

de
Publicat la: 20 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File -> File Search

Pentru căutarea pe disc a unui document pe baza unor criterii specificate este pusă la dispoziţie o funcţie care permite două moduri de funcţionare:

Căutarea simplă (Basic Search) permite identificarea unui fişier pe baza numelui, tipului (formatului) şi amplasării. Pentru numele fişierului se pot folosi simbolurile de înlocuire * (orice caractere, oricâte) şi ? (un singur caracter).

Căutarea avansată (Advanced Search) poate identifica un fişier după un criteriu complex, format prin combinarea unor câmpuri (nume, extensie, dimensiune, data creării sau data ultimei accesări, autor, număr de cuvinte, linii sau pagini, cuvinte cheie etc.) ce conţin cuvinte sau valori cheie, cu funcţiile logice AND sau OR. Opţiunile disponibile, în funcţie de tipul câmpului folosit, pot fi: conţine…, începe cu…, se termină cu…, (pentru criterii de tip text) sau egal…, mai mare ca…, mai mic decât…, între… (pentru criterii de tip numeric).

Recuperarea datelor nesalvate (Recovery) în Office Word 2003

de
Publicat la: 20 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

În cazul unei blocări a aplicaţiei sau a întregului sistem, Word va deschide la prima rulare ulterioară fişierul de recuperare a datelor (recovery file), dacă acesta există. Panoul de activităţi prezintă în Document Recovery lista fişierelor ce pot fi recuperate (posedă textul [Recovered] – Recuperat după numele fişierului, faţă de [Original]), permiţând deschiderea sau salvarea lor cu alt nume.

Pachetul Office conţine un program (Microsoft Office Application Recovery) destinat închiderii controlate a aplicaţiilor care nu mai răspund la comenzi. Acest program permite:

- recuperarea datelor din documentele deschise în aplicaţiile care nu mai răspund
- închiderea aplicaţiilor (cu pierderea datelor nesalvate).

Datele nesalvate la o închidere normală a aplicaţiei Word nu mai pot fi recuperate.

Câteva metode utile pentru a evita pierderea datelor din documente:

- păstrarea unor copii ale documentului (salvarea în timp a versiunii curente a documentului, eventual pe un alt mediu de stocare sau pe o partiţie partajată aflată pe un server);
- crearea automată a unei copii de siguranţă (activarea opţiunii Always create backup copy)
- setarea unui interval de timp corespunzător pentru autosalvarea datelor (Save AutoRecover info every … minutes)

Distribuirea electronică a unui document (Send to) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File->Send to…
Buton: E-mail (bara de butoane Standard)

Comanda Send to permite trimiterea electronică a documentului către diverse recipiente, în funcţie de configuraţia hardware şi software a calculatorului: poştă electronică, fax, un folder Exchange Server, o prezentare Powerpoint, un participant la întâlnire online (Netmeeting) etc. În toate cazurile, sistemul trebuie să îndeplinească cerinţele hardware şi software necesare pentru ca trimiterea electronică să se desfăşoare cu succes:

  • pentru comunicaţia prin Internet:
    • hardware: placă de reţea; conexiune fizică la un furnizor de servicii Web;
    • software: configurare sistem pentru accesarea reţelei; client e-mail configurat.
  • pentru comunicaţia prin fax:
    • hardware: placă fax-modem; conexiune fizică la o linie telefonică funcţională;
    • software: configurarea sistemului (drivere, program pentru trimiterea faxurilor).

Poştă electronică

Trimiterea unui document prin e-mail este facilitată de prezenţa butonului E-mail pe bara de butoane Standard, prin care se accesează clientul instalat pentru gestiunea poştei electronice (Outlook este programul din pachetul Office destinat acestui scop). Documentul este plasat în corpul mesajului e-mail (Body) şi poate fi trimis la o adresă e-mail specificată sau extrasă din lista Contacts. Înainte de a fi trimis prin e-mail, documentul este automat salvat.

Alte moduri de transmitere a unui document prin e-mail:

  • fişier ataşat – Mail Recipient (As Attachment);
  • fişier ataşat pentru recenzie – Mail Recipient (for Review) – documentul poate fi ataşat obişnuit (Regular attachment) sau trimis într-un spaţiu de lucru pentru documente (Document Workspace);
  • stabilirea unei liste de destinatari (Routing Recipient) care vor recenza documentul succesiv, într-o ordine specificată la trimitere, urmând ca în final documentul să revină la autor.

Exchange Folder

Documentul va fi copiat într-un folder din Exchange Server.

Participant la întâlnire online (Online Meeting Participant)

Trimiterea directă a fişierului către un destinatar conectat la programul de conversaţie online Net Meeting

Fax

Trimiterea unui document prin aplicaţia de fax permite economisirea de timp şi hârtie, deoarece nu mai este nevoie de tipărirea documentului şi apoi trimiterea lui printr-un fax clasic. Se poate folosi:

- propriul echipament fax-modem (Recipient using a Fax Modem);
- Internet Fax Service, un serviciu online pe bază de abonament pentru trimiterea fax-urilor.

În primul caz, Word lansează Fax Wizard, o aplicaţie care pregăteşte trimiterea faxului prin specificarea paginii de titlu şi a destinatarilor. Programul utilizat pentru trimiterea faxului poate fi Microsoft Fax sau orice alt program destinat acestui scop (instalat ca o imprimantă virtuală). În lipsa acestor programe, Word permite tipărirea documentului (eventual însoţit de pagina de titlu, dacă s-a optat pentru ea), şi apoi trimiterea lui prin sistemul clasic de fax.

Prezentare Powerpoint

Va fi lansat programul Powerpoint, iar documentul Word va fi convertit într-o prezentare Powerpoint.

Alte moduri de distribuire electronică a unui document

Partajarea unui document

Dacă documentul trebuie accesat de către mai mulţi utilizatori (în vederea completării sau utilizării individuale), poate fi copiat într-un folder partajat din reţeaua companiei (share folder). Documentul va fi disponibil pentru citire sau scriere doar acelor membri ai reţelei ale căror drepturi de acces sunt setate corespunzător (acces în folder, citire, suprascriere, salvare). În cazul în care mai mulţi utilizatori trebuie să facă modificări documentului original, o funcţie utilă este urmărirea modificărilor (Track Changes).

Publicarea electronică a unui document pe Web

Prin publicarea online, documentul devine accesibil oricărei persoane cu acces la reţeaua mondială Internet. Documentul poate fi publicat în format .doc, convertit în alte formate cunoscute pe Internet (de exemplu, formatul .pdf) sau salvat ca pagină Web – vezi Publicarea unui document pe Web.

Tipărirea unui document (Print) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File->Print
Buton:  Print (bara de butoane Standard)
Combinaţie de taste: Ctrl+P

Tipărirea unui document se poate face:
- direct, la imprimanta implicit definită în sistem (butonul Print de pe bara de butoane Standard)
- cu diverse opţiuni, disponibile în fereastra de dialog Print

Principalele opţiuni din fereastra de dialog Print permit:

- alegerea destinaţiei la care se va tipări documentul:

  • o imprimantă locală (conectată la sistem);
  • o imprimantă de reţea;
  • un driver de imprimantă virtuală;
  • un fişier (Printer File, fişier cu extensia .prn).

- alegerea paginilor care vor fi tipărite:

  • toate paginile;
  • pagina curentă;
  • un anumit interval de pagini;
  • doar informaţia selectată;
  • toate paginile din cadrul selecţiei sau doar paginile pare/impare.

- numărul de copii;
- modul de aşezare a foilor tipărite (una după alta sau un set după altul);
- informaţia care să fie tipărită (implicit este Document, dar se pot tipări proprietăţile documentului, comentariile, stilurile sau intrările din lista AutoText);
- butonul Options permite stabilirea altor opţiuni la tipărire (disponibile în meniul Tools->Options->Print):

  • pentru creşterea vitezei de tipărire, se tipăreşte documentul cu formatarea minimală (draft output)
  • actualizarea variabilelor câmp (fields) şi a legăturilor (links);
  • redimensionarea automată a documentelor cu alt format al hârtiei, fără a afecta formatul documentului (A4/Letter resizing);
  • tipărirea în fundal, astfel încât editarea documentului să nu fie întreruptă (background printing);
  • tipărirea în ordine inversă (începând cu ultima pagină).
pagina 1 din 1


Utilizator: , data curenta: 22 November 2024