Cel.ro

Rezultate cautare Categorie: Curs Software pentru birotica

Cadru (Frame) pentru o pagină Web în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: Format -> Frames
Bară de butoane: Frames

Cadrele Web (Frames) permit organizarea informaţiilor afişate şi accesul mai rapid la conţinutul unui site, prin divizarea unei pagini în mai multe zone (cadre) pe orizontală şi/sau verticală, fiecare putând afişa independent o altă pagină Web. Fiecare cadru este o fereastră subordonată şi controlată din fereastra principală, putându-se stabili:

  • pagina conţinută iniţial;
  • numele cadrului, folosit în hyperlink-uri pentru stabilirea destinaţiei (cadrul în care se va deschide fişierul ţintă al hyperlink-ului);
  • dimensiunile, exprimate în pixeli sau procente;
  • chenare (Borders);
  • proprietăţi specifice: redimensionarea cadrului în browser, prezenţa barei de defilare (scroll).

O aplicaţie uzuală pentru cadrele Web este crearea unui cuprins al site-ului, prin care se realizează navigarea rapidă printre capitole sau subcapitole.

Foi de stil cascadă CSS (Cascading Style Sheets) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: Tools -> Templates and Add-ins -> Linked CSS

Foile de stil cascadă (CSS – Cascading Style Sheets) reprezintă un mod de definire a stilurilor în care o pagină Web este afişată într-un browser. Prin intermediul CSS se definesc proprietăţile textului (font, stiluri, culori, alinieri), ale imaginilor şi ale altor elemente componente ale unei pagini Web sau ale întregului site.

Comenzile specifice CSS pot fi stocate individual în fiecare pagină sau într-un fişier extern (în acest ultim caz, avantajul constă în gestiunea centralizată a stilurilor folosite, astfel că pentru modificarea aspectului întregului site este suficientă doar modificarea proprietăţilor specificate în fişierul cu stiluri).

Text alternativ (Alternative Text) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Textul alternativ (Alternative Text) este asociat obiectelor şi apare când documentul salvat ca pagină Web este încărcat de un browser. Avantajele textului alternativ:

  • apare în locul unei imagini care nu este găsită (lipseşte sau este dată o cale greşită spre sursă);
  • înlocuieşte imaginile pentru utilizatorii care au dezactivat afişarea imaginilor în browser;
  • este folosit de motoarele de căutare în identificarea unor imagini sau pagini Web;
  • este util persoanelor cu deficienţe vizuale care folosesc programe specializate pentru interpretarea informaţiilor de pe ecran.

Textul alternativ se introduce din fereastra de proprietăţi (Properties) a unui obiect, la tab-ul Web.

Vizualizarea codului unei pagini Web (HTML Source) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: View -> HTML Source

Aspectul unei pagini Web (textul formatat, imaginile aliniate, alte elemente dintr-o pagină Web) se obţine în urma interpretării de către browser-ul Web a unor marcaje specifice limbajului HTML. Pentru a vizualiza aceste marcaje care stau “în spatele” unei pagini Web (codul sursă al acelei pagini) se foloseşte programul Microsoft Script Editor, integrat în suita Microsoft Office, sau orice alt editor de texte (fişierele în format HTML fiind fişiere de tip text).

Editorul de scripturi (Microsoft Script Editor) este un program complex care permite vizualizarea şi editarea codului HTML al unei pagini Web. Programul permite adăugare sau ştergere cod HTML, modificare scripturi Web, funcţii de depanare (debug). Programul este executat prin comanda View-> HTML Source, activă dacă este deschis un fişier de tip pagină Web.

Componente Web (Web Component) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: Insert -> Web Component

Bară de legătură (Link Bar)

Permite navigarea uşoară între paginile Web ale unui site, oferind legături specificate către pagina anterioară, următoare sau către o pagină de start. Pentru a fi funcţională, pagina Web care conţine bara de legătură trebuie plasată într-un server Web care rulează aplicaţiile Microsoft Front Page Server Extensions 2002 sau Microsoft SharePoint Team Services.

Applet Java (Java Applet)

Applet-ul Java este un program scris în limbajul Java, specific programării pe Web, utilizat pentru adăugarea unui caracter dinamic documentului (animaţii, operaţii cu baze de date etc.). Applet-ul Java poate fi stocat în interiorul paginii Web (buna funcţionare a unor tipuri de applet-uri depinde de plasarea în cadrul codului HTML) sau poate fi stocat într-un fişier extern la care se face referire în cadrul paginii Web.

Scripturi Web (Web Scripts)

Sunt coduri scrise în Microsoft Visual Basic Scripting Edition (VB Script) sau JavaScript, utilizate pentru a crea o pagină Web dinamică. Scripturile sunt executate de browserul Web la încărcarea paginii, având ca rezultat afişarea unor informaţii prelucrate, interpretarea unor evenimente care apar pe obiectele din pagină (controale ActiveX) etc.

Unele scripturi sunt dependente de poziţia în structura paginii; dacă sunt mutate în altă parte în pagină, este posibil să nu funcţioneze corect sau să întoarcă erori când sunt încărcate într-un browser Web.

Vezi şi Securitatea scripturilor Web în documente Office Word 2003.

Alte componente Web

  • efecte dinamice: text care defilează (Marquee), buton interactiv;
  • căutare pe Web;
  • contor pentru vizite.

Opţiuni în crearea şi prelucrarea paginilor Web în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 11, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: Tools->Options |General| Web Options

Dezactivarea caracteristicilor neacceptate de unele browserele Web

Pagina creată poate fi optimizată pentru Internet Explorer (versiunile 3.0, 4.0, 5.0, 6.0 sau ulterioare) sau Netscape Navigator (versiunile 3.0, 4.0 sau ulterioare), existând câteva opţiuni care se pot alege.

Aspectul diferit al paginii vizualizate într-un browser faţă de cea vizualizată în Word poate fi cauzat atât de salvarea fişierului ca HTML filtrat (anumite informaţii despre formatarea paginii sau alinierea obiectelor se pot pierde), cât şi de tipul browserului (care nu cunoaşte sau nu interpretează la fel anumite marcaje sau parametri). În acest ultim caz se poate bifa opţiunea Disable features not supported by these browsers.

Organizarea fişierelor suport

Toate obiectele inserate în document (forme automate, text artistic, organigrame, grafice, ecuaţii etc.) sunt salvate ca imagini (.gif, .jpg sau .png) pentru a putea fi vizualizate în browserul Web. La deschiderea ulterioară a paginii Web pentru editare în Word, obiectele pot fi din nou editate.

Aceste fişiere suport (imagini, fundaluri, obiecte convertite în imagini, scripturi etc.) pot fi stocate într-un folder (denumit numepagina_files) sau se pot salva în acelaşi folder cu pagina Web. Trebuie însă acordată atenţie la copierea paginii pe un alt computer, pentru că toate fişierele specificate în pagină trebuie copiate odată cu pagina propriu-zisă. Exemplu: fişierul pag1.html va avea folder-ul de resurse pag1_files.

Numele lungi pentru fişiere în general nu mai sunt o problemă pentru sistemele de operare moderne (probleme de incompatibilitate apăreau pentru sistemele vechi, tip MS-DOS). O problemă poate apărea însă la numele fişierelor care conţin litere mari sau simboluri specifice unei limbi. Există sisteme de operare (de exemplu Linux) care fac diferenţa între litere mari sau mici (Windows nu face această diferenţă) sau nu pot accesa fişiere care au simboluri speciale în nume. De aceea este recomandabilă evitarea diacriticelor în numele fişierelor şi utilizarea pe cât posibil a literelor mici.

Codificarea paginii

Codificarea determină modul de reprezentare a unui caracter dintr-un fişier HTML, fiind folosită în special pentru reprezentarea caracterelor internaţionale (atât cele specifice unor limbi – è û å č, cât şi seturi întregi de caractere – asiatice, arabe, chirilice etc.).

Exemplu: În fişierul sursă HTML, definirea tipului de codificare se face cu marcajele <meta>. Pentru limba română un posibil exemplu de codificare este:

<meta http-equiv="Content-Language" content="ro">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">

În cazul în care un caracter nu este inclus în codificarea standard a textului, el este stocat conform uneia din variantele:

  • o entitate de forma &cod;
  • o referinţă numerică de forma &#număr; corespunzătoare valorii numerice a caracterului în Unicode (standard dezvoltat de Unicode Consortium în care fiecărui caracter i se alocă mai mult de 1 octet, fiind acoperite astfel toate caracterele din orice limbă scrisă din lume).

Exemplu: Simbolul © (copyright) poate fi exprimat în HTML sub una din aceste două forme: &copy; sau &#169;

Alte setări

  • optimizarea paginii în funcţie de rezoluţia monitorului;
  • stabilirea fonturilor implicite.

Distribuirea electronică a unui document (Send to) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File->Send to…
Buton: E-mail (bara de butoane Standard)

Comanda Send to permite trimiterea electronică a documentului către diverse recipiente, în funcţie de configuraţia hardware şi software a calculatorului: poştă electronică, fax, un folder Exchange Server, o prezentare Powerpoint, un participant la întâlnire online (Netmeeting) etc. În toate cazurile, sistemul trebuie să îndeplinească cerinţele hardware şi software necesare pentru ca trimiterea electronică să se desfăşoare cu succes:

  • pentru comunicaţia prin Internet:
    • hardware: placă de reţea; conexiune fizică la un furnizor de servicii Web;
    • software: configurare sistem pentru accesarea reţelei; client e-mail configurat.
  • pentru comunicaţia prin fax:
    • hardware: placă fax-modem; conexiune fizică la o linie telefonică funcţională;
    • software: configurarea sistemului (drivere, program pentru trimiterea faxurilor).

Poştă electronică

Trimiterea unui document prin e-mail este facilitată de prezenţa butonului E-mail pe bara de butoane Standard, prin care se accesează clientul instalat pentru gestiunea poştei electronice (Outlook este programul din pachetul Office destinat acestui scop). Documentul este plasat în corpul mesajului e-mail (Body) şi poate fi trimis la o adresă e-mail specificată sau extrasă din lista Contacts. Înainte de a fi trimis prin e-mail, documentul este automat salvat.

Alte moduri de transmitere a unui document prin e-mail:

  • fişier ataşat – Mail Recipient (As Attachment);
  • fişier ataşat pentru recenzie – Mail Recipient (for Review) – documentul poate fi ataşat obişnuit (Regular attachment) sau trimis într-un spaţiu de lucru pentru documente (Document Workspace);
  • stabilirea unei liste de destinatari (Routing Recipient) care vor recenza documentul succesiv, într-o ordine specificată la trimitere, urmând ca în final documentul să revină la autor.

Exchange Folder

Documentul va fi copiat într-un folder din Exchange Server.

Participant la întâlnire online (Online Meeting Participant)

Trimiterea directă a fişierului către un destinatar conectat la programul de conversaţie online Net Meeting

Fax

Trimiterea unui document prin aplicaţia de fax permite economisirea de timp şi hârtie, deoarece nu mai este nevoie de tipărirea documentului şi apoi trimiterea lui printr-un fax clasic. Se poate folosi:

- propriul echipament fax-modem (Recipient using a Fax Modem);
- Internet Fax Service, un serviciu online pe bază de abonament pentru trimiterea fax-urilor.

În primul caz, Word lansează Fax Wizard, o aplicaţie care pregăteşte trimiterea faxului prin specificarea paginii de titlu şi a destinatarilor. Programul utilizat pentru trimiterea faxului poate fi Microsoft Fax sau orice alt program destinat acestui scop (instalat ca o imprimantă virtuală). În lipsa acestor programe, Word permite tipărirea documentului (eventual însoţit de pagina de titlu, dacă s-a optat pentru ea), şi apoi trimiterea lui prin sistemul clasic de fax.

Prezentare Powerpoint

Va fi lansat programul Powerpoint, iar documentul Word va fi convertit într-o prezentare Powerpoint.

Alte moduri de distribuire electronică a unui document

Partajarea unui document

Dacă documentul trebuie accesat de către mai mulţi utilizatori (în vederea completării sau utilizării individuale), poate fi copiat într-un folder partajat din reţeaua companiei (share folder). Documentul va fi disponibil pentru citire sau scriere doar acelor membri ai reţelei ale căror drepturi de acces sunt setate corespunzător (acces în folder, citire, suprascriere, salvare). În cazul în care mai mulţi utilizatori trebuie să facă modificări documentului original, o funcţie utilă este urmărirea modificărilor (Track Changes).

Publicarea electronică a unui document pe Web

Prin publicarea online, documentul devine accesibil oricărei persoane cu acces la reţeaua mondială Internet. Documentul poate fi publicat în format .doc, convertit în alte formate cunoscute pe Internet (de exemplu, formatul .pdf) sau salvat ca pagină Web – vezi Publicarea unui document pe Web.

Tipărirea unui document (Print) în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 1, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu: File->Print
Buton:  Print (bara de butoane Standard)
Combinaţie de taste: Ctrl+P

Tipărirea unui document se poate face:
- direct, la imprimanta implicit definită în sistem (butonul Print de pe bara de butoane Standard)
- cu diverse opţiuni, disponibile în fereastra de dialog Print

Principalele opţiuni din fereastra de dialog Print permit:

- alegerea destinaţiei la care se va tipări documentul:

  • o imprimantă locală (conectată la sistem);
  • o imprimantă de reţea;
  • un driver de imprimantă virtuală;
  • un fişier (Printer File, fişier cu extensia .prn).

- alegerea paginilor care vor fi tipărite:

  • toate paginile;
  • pagina curentă;
  • un anumit interval de pagini;
  • doar informaţia selectată;
  • toate paginile din cadrul selecţiei sau doar paginile pare/impare.

- numărul de copii;
- modul de aşezare a foilor tipărite (una după alta sau un set după altul);
- informaţia care să fie tipărită (implicit este Document, dar se pot tipări proprietăţile documentului, comentariile, stilurile sau intrările din lista AutoText);
- butonul Options permite stabilirea altor opţiuni la tipărire (disponibile în meniul Tools->Options->Print):

  • pentru creşterea vitezei de tipărire, se tipăreşte documentul cu formatarea minimală (draft output)
  • actualizarea variabilelor câmp (fields) şi a legăturilor (links);
  • redimensionarea automată a documentelor cu alt format al hârtiei, fără a afecta formatul documentului (A4/Letter resizing);
  • tipărirea în fundal, astfel încât editarea documentului să nu fie întreruptă (background printing);
  • tipărirea în ordine inversă (începând cu ultima pagină).

Chenare (Borders) şi fundaluri (Background) pentru pagină în Office Word 2003

de
Publicat la: 21 July 2011
Categorii: Lucrarea 2, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:
Format -> Borders and Shading | Page Border |
Format -> Background

Chenar

Ca şi la caractere sau paragrafe, aceleaşi modele pentru stilul, culoarea şi grosimea liniei se pot aplica pentru chenarele tuturor paginilor (la nivelul întregului document) sau doar ale secţiunii din care face parte pagina curentă. Culorile se aleg fie din lista standard, fie se pot indica valorile componentelor de roşu (Red), verde (Green) şi albastru (Blue) din modelul RGB, valori situate între 0 şi 255.

În plus, din caseta Art se poate alege un chenar de pagină cu diverse modele prestabilite, iar butonul Options permite stabilirea distanţelor faţă de margini la care se inserează chenarul.

Fundal

Fundalul pentru pagină poate fi:
- o culoare uniformă sau un efect de umplere (degrade, textură, model sau imagine) – se aplică pentru documente vizualizate electronic (salvate ca pagini de Web sau mesaje e-mail) – vezi Fundal (Background) pentru o pagină Web;
- o inscripţie tipărită (Printed watermark) – folosită pentru documente tipărite – vezi Crearea unui fundal (Background).

Office Word 2003 Lucrarea 12

de
Publicat la: 23 July 2011
Categorii: Lucrarea 12, Office
Comentarii: Fara comentarii

Obiective:

Macrocomenzi (Macros)

1. Macrocomenzi înregistrate (Record New Macro).
2. Programare în VBA folosind Microsoft Visual Basic Editor.

TEMA

12.1. Creaţi un document nou. Folosind metoda înregistrării macrocomenzilor, creaţi o macrocomandă (denumită usr_fontdim) pe care o veţi salva în documentul curent. Macrocomanda va automatiza următoarele acţiuni:

- aplicarea pentru întregul text din document a proprietăţilor: font Tahoma, dimensiune 10 pt.

12.2. Vizualizaţi lista macrocomenzilor disponibile în document şi identificaţi macrocomanda cu numele usr_fontdim inserată la punctul anterior.

12.3. Vizualizaţi codul macrocomenzii usr_fontdim. Acesta ar trebui să fie de forma:

Sub usr_fontdim()
'
' usr_fontdim Macro
'
Selection.WholeStory
Selection.Font.Name = "Tahoma"
Selection.Font.Size = 10
End Sub

12.4. Deschideţi fişierul sursa.doc şi rulaţi (executaţi) macrocomanda usr_fontdim pe textul existent. Observaţii.

12.5. Creaţi succesiv câte o macrocomandă pe care o veţi salva în fişierul şablon general (Normal.dot), pentru următoarele acţiuni:

Nume macrocomandă Acţiune
usr_stilcul aplicarea pentru întregul text din document a proprietăţilor:

- stil îngroşat (Bold);

- culoare roşu (Red).

usr_centru aliniere la centru pentru întregul text din document
usr_2col formatarea întregului text din document pe 2 coloane (Columns)
usr_maj transformarea întregului text din document în majuscule

Odată creată o macrocomandă, executaţi-o şi observaţi funcţionarea. Vizualizaţi codul în limbaj VBA asociat fiecărei macrocomenzi.

pagina 17 din 22


Utilizator: , data curenta: 24 November 2024