Cel.ro

Coloane de publicaţie (Columns) în Office Word 2003

by gmp
Published on: 19 July 2011
Categories: Lucrarea 2, Office
Comments: No Comments

Meniu: Format->Columns…
Buton: Columns (bara de butoane Standard)

Textul poate fi organizat sub formă de coloane, acest mod de aranjare în pagină fiind întâlnit mai ales în publicaţii (ziare, reviste), buletine informative sau broşuri de prezentare cu machete complexe.

Butonul Columns permite crearea rapidă a unui număr de coloane de dimensiuni egale (funcţie de dimensiunile paginii şi orientarea ei); pentru alte opţiuni se foloseşte fereastra de dialog Columns de unde se pot alege:

- diverse formate predefinite (una, două sau trei coloane de lăţimi egale, două coloane de lăţimi diferite);
- numărul de coloane;
- dimensiunile coloanelor şi distanţele dintre ele, exprimate în cm, ” (inch), pt (points);
- prezenţa unei linii verticale de separare între coloane (Line between).

Textul va fi scris până la sfârşitul coloanei, după care se trece pe coloana următoare (din dreapta) de pe aceeaşi pagină. Dacă dorim scrierea textului pe noua coloană fără a se ajunge la finalul coloanei curente se introduce un salt forţat de coloană (Column Break).

Aşezarea textului pe coloane este vizibilă doar în modul Print Layout. Alinierea textului se face ca pentru paragrafe obişnuite.

Aşezarea în pagină a textului pe coloane poate fi obţinută şi prin utilizarea unor:

- celule ale unui tabel;
- casete de text (Text Box) între care există legături – această metodă oferă un control mai strict asupra textului unui articol ce se întinde pe zone multiple de pe pagini diferite.

Deşi metodele prezentate dau rezultate diferite, este important să se aleagă metoda optimă fiecărui caz în parte.

No Comments - Leave a comment

Leave a comment



Utilizator: , data curenta: 16 November 2018