Cel.ro

Rezultate cautare Categorie: Curs Software pentru birotica

Inserare tabel în Office Word 2003. Operaţii într-un tabel.

de
Publicat la: 10 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table -> Insert Table…

Tabelele sunt obiecte ce îmbunătăţesc forma de prezentare a informaţiilor într-un document (text sau date numerice). Rolul lor este nu numai de a prezenta într-o formă succintă şi accesibilă datele numerice (centralizări, raportări, situaţii economice, financiare etc.), dar pot fi folosite şi pentru aranjarea în pagină a textului.

Un obiect de tip tabel (Table) este organizat sub forma unei matrici formată din linii (Rows) şi coloane (Columns). Intersecţia unei linii cu o coloană determină o celulă (Cell).

Crearea tabelului se face prin specificarea numărului de linii şi coloane. Odată creat, principalele operaţii posibile în tabel pot accesate din meniul Table sau din meniul contextual în funcţie de poziţia cursorului sau selecţia existentă (o singură celulă, un grup de celule, una sau mai multe linii sau coloane):

- inserare celulă (cu confirmare dacă dorim să deplasăm spre dreapta celulele de pe linia unde se inserează celula, să coborâm celulele aflate pe aceeaşi coloană, să inserăm o linie întreagă sau o coloană întreagă);

- ştergere celulă (cu confirmare dacă dorim să deplasăm la stânga celulele din dreapta, să ridicăm celulele aflate pe aceeaşi coloană, să ştergem întreaga linie sau întreaga coloană);- inserare / ştergere întreaga linie / coloană;

- îmbinare celule (Merge Cells) sau scindare celulă în mai multe linii / coloane (Split Cells);

- întreruperea tabelului (Split Table) pentru inserare de text sau alte informaţii.

Observaţii:

1. Inserarea unei linii la sfârşitul tabelului se poate face cu tasta Tab apăsată pe ultima linie a tabelului.

2. Tasta Delete (Del) şterge conţinutul celulelor şi nu elimină celulele din tabel (acest lucru se face cu comanda Table->Delete Cells).

3. Din meniul Table->Heading Rows Repeat se pot stabili rândurile (doar primul sau mai multe) de la începutul tabelului, care să se repete automat pe următoarele pagini atunci când lungimea tabelului depăşeşte o pagină.

Conversie text-tabel în Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table -> Convert -> Text to Table

Uneori este nevoie de scrierea unui bloc de text sub formă de tabel sau invers, transformarea unui tabel în bloc de text. Comanda Convert Text to Table / Table to Text foloseşte un caracter ales ca separator pentru a transforma o zonă de text în tabel sau invers, un tabel în bloc de text. Sfârşitul de paragraf, tabulatorul, virgulele sau orice alte caractere pot fi folosite ca separatori pentru conversie (Word va introduce automat textul dintre elementele separatoare în celule de tabel la conversia text->tabel).

Dimensiuni pentru celulă, linie, coloană, tabel în Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table -> Table Properties…

Stabilirea dimensiunilor pentru întregul tabel, lăţimea coloanelor, înălţimea liniilor sau pentru o singură celulă se fac din meniul Table->Table Properties sau din meniul contextual, unde se pot introduce individual valori exacte (exprimate în cm sau inch). Coloanele şi liniile se pot redimensiona “vizual” dacă se poziţionează indicatorul mouse-ului pe marginile orizontale sau verticale ale celulelor şi se “trage” în direcţiile dorite.

În lucrul cu lăţimea coloanelor sau înălţimea liniilor unui tabel un alt meniu util este Table->Autofit, care realizează:
- o lăţime / înălţime egală a coloanelor / liniilor (Distribute Columns Evenly / Distribute Rows Evenly)
- o lăţime a coloanelor adaptată conţinutului celulelor sau lăţimii paginii (AutoFit to Contents / AutoFit to Window)
- o lăţime fixă a coloanelor (Fixed Column Width)

Alinieri pentru celulă, linie, coloană, tabel în Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table -> Table Properties…
Buton:    Align (bara de butoane Tables ad Borders)

Alinierea tabelului permite stabilirea modului de amplasare a acestuia în pagină (aliniat la stânga, centru sau dreapta) şi modul de aranjare a textului din paragrafe (doar sus-jos sau text împrejurul tabelului).

Alinierea în celule: Toate setările referitoare la text (font, stil, dimensiune, subliniere, culori pentru text sau fundal, chenare etc.), paragrafe (spaţieri, alinieri şi indentări, liste marcate/numerotate) sau elemente suplimentare la nivel de text (simboluri, hyperlink-uri, bookmark-uri, câmpuri, note de subsol etc.) sunt valabile şi pentru textul din celulele unui tabel. Spre deosebire de textul dintr-un paragraf, într-o celulă avem următoarele facilităţi suplimentare:

- alinierea textului se poate face şi pe verticală (în partea de sus, mijloc sau jos a celulei);

Sus-stânga Sus-centru Sus-dreapta
Mijloc-stânga Mijloc-centru Mijloc-dreapta
Jos-stânga Jos-centru Jos-dreapta

Chenare şi culori de fundal pentru celule în Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:
Format -> Borders and Shading…
Table-> Table AutoFormat

Buton: butoane corespunzătoare de pe bara Tables and Borders

Se pot modifica stilul, culoarea şi grosimea liniei de contur, culoarea şi stilul de umplere, precum şi laturile unde se doreşte aplicarea chenarului. Spre deosebire chenarul unui text sau paragraf, într-un tabel pot exista chenare şi pe diagonalele celulelor.

Meniul Table-> Table AutoFormat permite alegerea unor formatări predefinite ale tabelelor. Din categoriile de stiluri tip tabel (Style type: Table) existente se pot alege diverse formate ale chenarelor, culorilor de umplere, proprietăţilor textului, aliniere etc. De asemenea, se pot crea stiluri noi, bazate pe un stil tip tabel existent, care vor fi adăugate în şablonul implicit (Normal.dot).

Sortarea datelor într-un tabel Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table-> Sort…
Buton:    butoane corespunzătoare de pe bara Tables and Borders

Datele numerice sau text dintr-un tabel pot fi ordonate crescător/descrescător sau alfabetic. Sortarea rapidă aranjează datele după o singură coloană (un singur criteriu). Pentru o sortare complexă se folosesc maxim 3 criterii de sortare. În cazul în care primul criteriu nu este suficient (există mai multe înregistrări cu aceeaşi valoare) se ordonează datele după al doilea criteriu, respectiv al treilea.

Funcţii şi formule matematice în Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 4, Office
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:    Table-> Formula…

Deşi Word este un program complex pentru procesarea textului şi nu este dedicat efectuării de operaţii matematice, permite totuşi realizarea unor calcule de o complexitate nu foarte ridicată. Acestea se realizează prin inserarea în tabel a unor câmpuri (Fields) speciale de tip formulă matematică (Formula) care efectuează diverse operaţii între celule ce conţin date numerice.

O formulă se poate introduce oriunde în document, însă apelarea conţinutului unor celule se poate face doar dacă formula este inserată în tabelul respectiv.

Se poate formata aspectul rezultatului (Word pune la dispoziţie mai multe formate predefinite de afişare sau utilizatorul poate să particularizeze modul de apariţie a rezultatului).

Spre deosebire de Excel, Word nu face actualizarea automată a rezultatelor unei formule matematice. Actualizarea câmpului se face manual (din meniul contextual asociat câmpului se foloseşte comanda Update Field sau tasta F9) sau automat înainte de tipărire (dacă este bifată această opţiune).

Operatorii disponibili în Word sunt:

Operator Semnificaţie
+ Adunare
Scădere
* Înmulţire
/ Împărţire
% Procentaj
^ Puteri şi radicali
= Egal
< Mai mic
<= Mai mic sau egal
> Mai mare
>= Mai mare sau egal
<> Diferit de

Funcţiile recunoscute de Word sunt:

Funcţia Descriere
ABS (x) Valoarea pozitivă a unui număr sau formulă (modulul)
AND (x,y) ŞI Logic – Returnează valoarea 1 (True, Adevărat) dacă valorile logice ale lui x şi y sunt 1 şi valoarea 0 (False,Fals) in rest
AVERAGE ( ) Media unei liste de valori
COUNT ( ) Numărul de elemente dintr-o listă
DEFINED (x) Returnează valoarea 1 dacă expresia x este validă sau valoarea 0 dacă expresia nu poate fi evaluată
FALSE 0 (zero)
IF (x,y,z) Returnează y dacă expresia x este adevărată sau z dacă x este falsă
INT (x) Partea întreagă a valorii sau expresiei x
MIN ( ) Valoarea minimă dintr-o listă
MAX ( ) Valoarea maximă dintr-o listă
MOD (x,y) Restul împărţirii lui x la y (operaţia modulo)
NOT (x) Valoarea 0 dacă expresia x este adevărată sau valoarea 1 dacă expresia este falsă
OR (x,y) SAU Logic – Returnează valoarea 1 dacă una sau ambele expresii x şi y sunt adevărate sau valoarea 0 dacă ambele expresii sunt false
PRODUCT ( ) Rezultatul înmulţirii unor elemente din listă
ROUND (x,y) Valoarea lui x rotunjită la y zecimale
SIGN (x) Valoarea 1 dacă x este o valoare pozitivă sau -1 dacă x este negativ
SUM ( ) Suma unor valori sau formule
TRUE 1 (unu)

Apelarea conţinutului celulelor se face astfel: coloanele sunt identificate prin litere (A, B, C, ..), iar liniile prin numere (1, 2, 3,…). Valoarea dintr-o celulă va fi accesată folosind litera coloanei şi numărul liniei: A1, B3, C4 etc.

A B C
1 A1 B1 C1
2 A2 B2 C2
3 A3 B3 C3

Pentru a specifica un interval de celule ca parametru al unei funcţii se foloseşte operatorul două puncte “:”, iar dacă se doreşte apelarea mai multor celule se foloseşte operatorul virgulă “,”. Un câmp de tip formulă începe cu semnul =, după care urmează operanzi (constante, adrese de celule, funcţii) şi operatori.

Exemple:

Dacă în D1 inserăm câmpul =SUM(A1, B1, C1) vom obţine suma celor 3 celule (A1, B1 şi C1) – se putea scrie şi =SUM(A1:C1) sau =SUM(LEFT)

Dacă în A4 inserăm câmpul =MAX(A1:A3), va calcula maximul între celulele A1, A2 şi A3 – se putea scrie şi =MAX(ABOVE)

O formulă nu se poate insera ca text obişnuit, ci doar ca Field (câmp) fie din meniul Table->Formula, fie din Insert->Field (sau se apasă Ctrl+F9 şi se editează conţinutul formulei).

Office Word 2003 Lucrarea 5

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 5, Office
Comentarii: Fara comentarii

Obiective:

Obiecte tip grafic (Chart) în documente Office Word 2003

  • Pregătirea setului de date
  • Crearea şi prelucrarea graficelor pentru seturi de date cu programul Microsoft Graph

TEMA

5.1. Creaţi într-un document Word următorul tabel. Pentru setări regionale – România folosiţi formatul de date din primul tabel (zz.ll.aa şi “,” ca separator zecimal). Pentru setări regionale – English, tabelul 2  (format mm/dd/yy şi “.” ca separator zecimal).

VALUTA

DATA

EUR USD
03.01.2011 4,2698 3,2056
04.01.2011 4,2677 3,1870
05.01.2011 4,2705 3,2265
06.01.2011 4,2621 3,2548
07.01.2011 4,2580 3,2779
10.01.2011 4,2643 3,3053
11.01.2011 4,2581 3,2934
12.01.2011 4,2523 3,2744
13.01.2011 4,2564 3,2350
14.01.2011 4,2669 3,1906
17.01.2011 4,2578 3,2032
18.01.2011 4,2553 3,1777
19.01.2011 4,2626 3,1656
20.01.2011 4,2671 3,1623
21.01.2011 4,2651 3,1514
24.01.2011 4,2684 3,1437
25.01.2011 4,2621 3,1359
26.01.2011 4,2619 3,1116
27.01.2011 4,2675 3,1079
28.01.2011 4,2571 3,1008
31.01.2011 4,2549 3,1182
01.02.2011 4,2577 3,0994
02.02.2011 4,2564 3,0755
03.02.2011 4,2609 3,0921
04.02.2011 4,2632 3,1285
07.02.2011 4,2485 3,1300
08.02.2011 4,2536 3,1130
09.02.2011 4,2568 3,1230
10.02.2011 4,2600 3,1223
11.02.2011 4,2649 3,1572
14.02.2011 4,2490 3,1566
15.02.2011 4,2496 3,1427
16.02.2011 4,2584 3,1476
17.02.2011 4,2509 3,1322
18.02.2011 4,2493 3,1336

VALUTA

DATA

EUR USD
01/03/2011 4.2698 3.2056
01/04/2011 4.2677 3.1870
01/05/2011 4.2705 3.2265
01/06/2011 4.2621 3.2548
01/07/2011 4.2580 3.2779
01/10/2011 4.2643 3.3053
01/11/2011 4.2581 3.2934
01/12/2011 4.2523 3.2744
01/13/2011 4.2564 3.2350
01/14/2011 4.2669 3.1906
01/17/2011 4.2578 3.2032
01/18/2011 4.2553 3.1777
01/19/2011 4.2626 3.1656
01/20/2011 4.2671 3.1623
01/21/2011 4.2651 3.1514
01/24/2011 4.2684 3.1437
01/25/2011 4.2621 3.1359
01/26/2011 4.2619 3.1116
01/27/2011 4.2675 3.1079
01/28/2011 4.2571 3.1008
01/31/2011 4.2549 3.1182
02/01/2011 4.2577 3.0994
02/02/2011 4.2564 3.0755
02/03/2011 4.2609 3.0921
02/04/2011 4.2632 3.1285
02/07/2011 4.2485 3.1300
02/08/2011 4.2536 3.1130
02/09/2011 4.2568 3.1230
02/10/2011 4.2600 3.1223
02/11/2011 4.2649 3.1572
02/14/2011 4.2490 3.1566
02/15/2011 4.2496 3.1427
02/16/2011 4.2584 3.1476
02/17/2011 4.2509 3.1322
02/18/2011 4.2493 3.1336

- Trasaţi chenarul pe diagonală pentru prima celulă
- Schimbaţi direcţia textului pentru monedele EUR, respectiv USD şi aliniaţi textul pe centrul şi mijlocul celulei (orizontal şi vertical).

5.2. Reprezentaţi grafic datele introduse într-un obiect Chart, conform modelului de mai jos.

Office Word 2003 - Aplicatia 5-1

Office Word 2003 - Aplicatia 5-1

- Alegeţi tipul “Coloane”
- Ataşaţi titluri pentru grafic (“Evoluţia cursului leului“) şi axe (“Data” şi “Lei”)
- Afişaţi legenda graficului care să conţină simbolurile şi $
- Afişaţi valorile în Lei cu 2 zecimale, iar pe axa orizontală Data la 7 zile, textul fiind la un unghi de 30° faţă de orizontală
- Stabiliţi culorile (ca în model):

  • albastru (Blue) pentru valorile EUR;
  • verde (Green) pentru valorile USD;
  • galben deschis (Light Yellow) pentru fundalul reprezentării grafice (Plot Area);
  • verde deschis (Light Green) pentru fundalul zonei grafice (Chart Area).

- Stabiliţi o înălţime de 8 cm pentru obiect;
- Duplicaţi obiectul Chart şi afişaţi în primul grafic doar moneda EUR, iar în al doilea, doar moneda USD;
- Stabiliţi limitele axei verticale:

  • între 4,2 şi 4,3 pentru moneda EUR;
  • între 2,9 şi 3,4 pentru moneda USD.

5.2. Adăugaţi la finalul tabelului din document următoarele 2 linii. Se actualizează automat reprezentarea grafică?

VALUTA

DATA

EUR USD
21.02.2011 4,2412 3,0985
22.02.2011 4,2350 3,1067


5.3.
Introduceţi 3 linii noi la sfârşitul tabelului modificat la punctul 5.2. şi calculaţi (vedeţi modelul de mai jos):

- minimul şi maximul valutelor EUR, respectiv USD;
- valoarea medie a celor 2 monede, cu 4 zecimale, în luna ianuarie 2011.

VALUTA

DATA

EUR USD
22.02.2011 4,2350 3,1067
Minim: ??? ???
Maxim: ??? ???
Medie ianuarie ??? ???

ÎNTREBĂRI

- Pentru valori numerice subunitare foarte mici (cu 10-15 zecimale), ce format de număr este indicat să se aleagă pentru axele graficului?
- Se poate “ascunde” pe grafic (să nu mai fie vizibilă) o anumită valoare din setul de date reprezentate? Dar o serie întreagă?
- După definirea formei unui grafic, aceasta mai poate fi modificată?
- Unde poate fi plasată legenda unui grafic?
- Se poate modifica luminozitatea/contrastul unui obiect Chart?

Obiecte tip grafic (Chart) în documente Office Word 2003

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 5, Office
Taguri:, ,
Comentarii: Fara comentarii

Meniu:
Insert -> Picture -> Chart
Insert -> Object -> Microsoft Graph Chart

Reprezentările grafice sunt o metodă de prezentare vizuală a unor date numerice, utile atât pentru uşurarea explicării unor evenimente (date statistice, evoluţii ale preţurilor, ale vânzărilor, etc), cât şi pentru îmbunătăţirea aspectului documentului.

Pentru a introduce o reprezentare grafică a unor seturi de date se poate folosi programul Microsoft Graph inclus în pachetul Office. Graficele se creează pe baza unui tabel ce poate conţine text, însă neapărat şi valori numerice (care vor fi efectiv reprezentate).

Printre proprietăţile unui obiect Microsoft Graph Chart care se pot modifica se numără:
- culoarea de umplere şi transparenţa
- linia de chenar
- dimensiunile obiectului
- modul de aşezare a obiectului faţă de textul din document
- decuparea din imagine (Crop)
- gama de culori, luminozitatea şi contrastul

Aplicaţia Microsoft Graph

Aplicaţia cuprinde:
- meniuri cu comenzi ce facilitează accesul rapid la diverse opţiuni şi proprietăţi ale reprezentării grafice;
- bare de butoane cu cele mai folosite acţiuni în prelucrarea datelor numerice şi particularizarea graficului;
- zona de lucru în care se întâlnesc fereastra cu date (Datasheet) şi zona cu reprezentarea grafică a datelor (Chart Area).

Fereastra cu date (Datasheet)

Conţine valorile datelor (de tip numeric sau text) sub formă de foaie de calcul tabelar (se activează din meniul View->Datasheet). Prima linie şi prima coloană din foaia de calcul sunt rezervate informaţiilor ce descriu conţinutul şi vor apărea în legenda reprezentării grafice.

Se pot folosi datele existente în documentul curent, alt document Word (prin preluare Copy+Paste) sau prin import din alte formate de fişiere: Excel (.xls, .xlt), Lotus (.wk*) sau text (.txt, .csv).

Seriile de date (Data Series) reprezintă un set de date numerice grupate pe o singură linie/coloană dintr-o foaie de calcul. Declararea seriilor de date se face din meniul Data -> Series in Rows sau Series in Columns. Capetele liniilor/coloanelor afişează atât forma reprezentării grafice, cât şi culoarea folosită pentru reprezentarea seriilor.

Fereastra Datasheet  permite:
- inserarea / ştergerea de celule, linii sau coloane;
- modificarea valorilor numerice din celule sau a capetelor de tabel (se observă actualizarea automată a reprezentării grafice în cazul unor modificări);
- includerea sau excluderea unor linii/coloane din reprezentarea grafică (meniul Data->Include Row/Col, Exclude Row/Col sau dublu click pe capătul de linie/coloană);
- schimbarea formatului textului – font, dimensiuni, stiluri, culori, sublinieri, efecte;
- schimbarea formatului numerelor:

Format Descriere
General fără o formatare impusă,  Word detectează automat tipul de dată (numeric sau  caracter)
Number se poate alege numărul de zecimale cu care să fie afişat un număr şi dacă foloseşte separatorul de delimitare a miilor
Currency se aleg moneda şi numărul de zecimale cu care să fie afişat conţinutul celulei
Accounting similar cu Currency, aliniază simbolul monedei şi punctele zecimale
Date formatul “dată” permite afişarea sub diverse forme, gen: zz-ll-aa, zz.ll.aa, ll-aa etc. unde z – ziua, l – luna, a – anul
Time exprimă numerele sub forma hh:mm, hh:mm AM, hh:mm:ss, zz.ll.aa hh.mm etc., unde h – ora, m – minutul, s – secunda
Percentage înmulţeşte valoarea cu 100 şi o afişează urmată de simbolul %. Se poate stabili numărul de zecimale
Fraction diferite rapoarte. Exemplu: 0,5 va fi afişat ca: 1/2 dacă alegem As halves (1/2) – Jumătate, 2/4 dacă alegem As quarters (2/4) – Pătrime, 4/8 dacă alegem As eighths  (1/8) – Optime etc.
Scientific exprimat sub formă de mantisă şi exponent. Se poate alege numărul de zecimale. Exemplu: 0,5 va fi afişat (dacă alegem cu 2 zecimale) 5,00E-01 sau 5,000E-01 (pentru 3 zecimale)
Text informaţia este tratată ca text, chiar dacă este număr, şi afişată exact cum a fost introdusă
Special format folosit în special pentru baze de date, poate conţine codul poştal al unui oraş, un număr de telefon sau numărul de asigurare
Custom se poate crea un mod personalizat de prezentare a datelor, în cazul în care nici unul din formatele prezentate nu satisface cerinţele utilizatorului. Formatul general este:

Zona cu reprezentarea grafică a datelor (Chart Area)

Conţine reprezentarea grafică a datelor din fereastra de date (Datasheet). În funcţie de elementul selectat (fundal, legendă, grafic, axe etc.), din meniul contextual se pot modifica diverse proprietăţi:

- tipul graficului (coloane, bare orizontale, linie continuă, suprafeţe, prin puncte, forme 3D – cilindru, con, piramidă) – Chart type;
- forme, culori şi alte opţiuni pentru seriile de date reprezentate – Format Data Series;
- proprietăţile fontului, aliniere (orice unghi), chenarul şi culoarea de umplere – Format…;
- proprietăţile axelor (tip linie, scală, font, formatul numerelor şi alinierea) – Format Axis;
- vederea 3D a graficului, cu posibilitatea de rotire (dacă tipul de grafic suportă) – 3-D View;
- titlul graficului, descrierea şi modul de reprezentare a axelor, liniile de grilă din fundal, poziţia legendei etc. – Chart options.

Office Word 2003 Lucrarea 6

de
Publicat la: 11 June 2011
Categorii: Lucrarea 6, Office
Comentarii: Fara comentarii

Obiective:

1. Inserarea obiectelor tip Equation (expresii matematice) în documente Office Word 2003 cu programul Microsoft Equation.
2. Inserarea obiectelor grafice tip Organigramă (Organization Chart) şi Nomogramă (Diagram) în documente Office Word 2003.

TEME

6.1. Modificaţi orientarea paginii în tip Vedere (Landscape).

6.2. Introduceţi următoarele expresii matematice:

Office Word 2003 - Aplicatia 6-2

Office Word 2003 - Aplicatia 6-2

6.3. Inseraţi următoarea organigramă. Aplicaţi pe fundal un efect de umplere cu modelul (pattern) “Cărămidă orizontală” (Horizontal Brick).

Office Word 2003 - Aplicatia 6-3

Office Word 2003 - Aplicatia 6-3

6.4. Inseraţi următoarea nomogramă. Aplicaţi pe fundal un efect de umplere cu textura (texture) “Pânză” (Canvas) şi modificaţi transparenţa acesteia la 40%.

Office Word 2003 - Aplicatia 6-4

Office Word 2003 - Aplicatia 6-4

ÎNTREBĂRI:
- Se poate plasa un obiect Equation în Header/Footer?
- Se poate roti cu un unghi arbitrar un obiect de tip Organigramă sau Nomogramă?
- Ce mod de vizualizare este indicat să se aleagă pentru a vizualiza un document cu organigrame?
- Se poate adăuga o culoare de umplere unui obiect Equation?
- Două obiecte Equation pot fi grupate?

pagina 3 din 22


Utilizator: , data curenta: 23 November 2024